poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Pavlova z serkiem mascarpone i truskawkami



Składniki:

- 7 białek,
- 350 g cukru,
- 1 łyżeczka skrobi ziemniaczanej,
- 1 łyżeczka octu.

Dodatkowo:

- 250 ml śmietanki kremówki 36%,
- serek mascarpone (250 gram),
- 5 łyżek cukru,
- cukier wanilinowy,
- 2 śmietan-fixy,
- truskawki (około 10 sztuk).


Wykonanie:


1. Cukier najlepiej zmielić w młynku, aby otrzymać cukier puder.




2. Białka ubijamy na sztywną pianę. Stopniowo dodajemy cukier puder, cały czas ubijając do powstania sztywnej piany. Na koniec dodajemy skrobię ziemniaczaną oraz ocet i jeszcze przez kilka chwil całość ubijamy.






3. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia. Rysujemy na niej okrąg o średnicy 24 cm. U mnie był to duży talerz obiadowy.




4. Na nasz okrąg wykładamy pianę. Formujemy koło. Warto w środku zrobić sobie "gniazdko: dzięki czemu później będziemy mieć idealne miejsce na masę oraz owoce.
Możecie również nadać bokom jakiś wzór.




5. Bezę wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 150*C. Ja po jakichś 20 minutach zmniejszyłam temperaturę do 100*C. Bezę piekłam przez 2 godziny. Cały czas ją nadzorowałam czy aby na pewno nie za szybko się przypieka. 
Po upieczeniu studzimy bezę w lekko uchylonym piekarniku.




6. Moja beza po wystudzeniu prezentowałam się tak:




7. Schłodzoną kremówkę lekko ubijamy po czym dodajemy do niej cukier puder wymieszany ze śmietan-fixami. Dalej ubijamy. Następnie stopniowo dodajemy serek mascarpone i ubijamy krem, aż będzie jednolity i gładki. 






8. Krem wykładamy na bezę i przystrajamy ją pokrojonymi w paseczki truskawkami.














Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz