sobota, 23 kwietnia 2016

Toskańska sałatka


Pyszna sałatka o wyjątkowym smaku. Zachwyci każdego :)


Składniki: 

- makaron Lubella świderki Eliche Tricolore,
- pierś z kurczaka (około 50-60 dag),
- przyprawa do gyrosa,
- rukola (dałam 1/3 opakowania),
- 30 dag żurawiny suszonej,
- pomidory suszone w oleju z ziołami lub żurawiną (ja swoje kupiłam w Biedronce),
- 1 duża gruszka lub puszka gruszek ze słodkiej zalewy,
- orzechy włoskie (około 80-100 g),
- ser feta
(ja zamiast niego włożyłam ser sałatkowo-kanapkowy półtłusty Tolonis z Biedronki, jednak nie był to dobry pomysł, zdecydowanie bardziej polecam ser feta, który mniej się kruszy).











Przygotowanie:


1. Pierś z kurczaka kroimy na małe kawałki i podsmażamy na patelni. Pod koniec dodajemy przyprawę do gyrosa - wsypałam około pół opakowania i jeszcze przez około 10 minut podsmażałam mięsko. Całość pozostawiamy do wystygnięcia.





2. Jeśli nie mamy gotowych gruszek ze słodkiej zalewy, to przygotowujemy je sami. Obieramy i kroimy gruszkę na cztery części. Następnie gotujemy ją al dente w osłodzonej wodzie. Pozostawiamy ją do wystygnięcia, a następnie kroimy w małe kwadraciki.




3. Makaron gotujemy w osolonej wodzie.




4. Orzechy kroimy na małe kawałeczki.

5. Suszone pomidory odcedzamy z zalewy (nie wylewamy jej) i kroimy na mniejsze kawałki.

6. Jeśli nasz ser nie jest pokrojony, to i jego kroimy w kosteczkę.

7. Myjemy rukolę.

8. Do miski wrzucamy: makaron, pierś z kurczaka, pokrojoną gruszkę, orzechy, suszoną żurawinę, ser feta (lub inny), rukolę. Wlewamy połowę oleju z suszonych pomidorów. Całość dokładnie mieszamy i gotowe.









Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz